آموزش پزشکی نوین در جهان حاصل سه موج اصلاحات از زمان آبراهام فلکسنر (دهه ۱۹۸۰) تاکنون است. این سه موج اصلاحات منجر به رویکرد سیستماتیک و نظام مند در آموزش علوم پزشکی، تغییر در روش ها و جایگاه آموزشی و تاکید بر نقش تولیتی پزشکان در قبال سلامت مردم گردیده است.در حال حاضر یکی از موضوعات مورد توجه طرح توسعه دانشگاه ها ( Plan of Academic Development ) است. برای دستیابی به مرجعیت علمی، صاحبنظران بر این باور هستند که تمرکز بر روی تولید مقالات به تنهایی راهکار موثری نیست و مرجعیت علمی حاصل تحولات ریشه ای تر و درازمدت تر است که کلیه سطوح یک دانشگاه از زیربنای فلسفی تا تولیت را به طور جدی مدنظر قرار دهد.
به نظر می رسد که گاهی اوقات در ارکان آکادمیک ما، نقاط قوت و ضعف بارز و مشهودی وجود دارد که می توان با تقویت نقاط قوت و برطرف نمودن نقاط ضعف، مزیت های رقابتی دانشگاه ها را بهبود بخشید.
بیست و دومین همایش آموزش پزشکی کشوری
تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: ماموریت گرایی و تمایز رسالت در دانشگاههای علوم پزشکی
بیست و دومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی به یاری خداوند متعال با محور " تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی: ماموریت گرایی و تمایز رسالت در دانشگاههای علوم پزشکی در روزهای 31-29 اردیبهشت 1400 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.
جهت اطلاع از اخبار همایش کلیک نمایید.
پیام دبیر همایش
دکتر شهرام یزدانی
دبیر بیست و دومین همایش
پیام دبیر علمی همایش
خداوند متعال را شاکرم که در سرزمین فارس، در شهر شیراز، مهد فرهنگ و تمدن چندین هزارساله، برای سومین بار در تاریخ همایش های کشوری آموزش علوم پزشکی میزبان شما عزیزان هستیم.
آموزش علوم پزشکی به عنوان یکی از مهمترین رسالتهای دانشگاه های علوم پزشکی کشور نقش عمده ای در تعالی کشور و دستیابی به توسعه پایدار دارد. یاد دادن و یاد گرفتن، تلاش سترگ اساتید و دانشجویان این مرز و بوم است. اندیشمندان کشور عزیزمان، همواره کوشیده اند که از زمانهای کهن نام ایران به گسترش علم و دانش در سطح جهان شناخته شود.
به عنوان یک متخصص بالینی در ۱۵ سال گذشته فعالیت در مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی آموختم که در پشت مسیری که دانش آموختگان رشته های علوم پزشکی برای کسب صلاحیت حرفه ای سپری میکنند ،تلاشی بس سترگ و مجموعه بزرگی از تعلیم و تعلم نهفته است.
لازم می دانم از حمایت های بی دریغ مقام محترم وزارت، معاونت محترم آموزشی وزارت ، مدیر محترم مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت، ریاست محترم و معاونت محترم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیر محترم اجرایی، اعضای محترم کمیته های علمی و اجرایی همایش و تمام کسانی که در برگزاری هرچه بهتر همایش تلاش می کنند تشکر و قدردانی نمایم.
دکتر جواد کجوری
دبیر علمی بیست و دومین همایش